بنر تبلیغاتی | بنر تسلیت | بنر ماه رمضان | بنر خیر مقدم

امروزه از بنر و بنر خام در مصارف گوناگونی همچون چاپ بنر تبلیغاتی ، بنر تسلیت ، بنر ماه رمضان ، بنر خیر مقدم و … استفاده می شود.

تعریف بنر خام

بنر به روشی جهت انتقال پیام تبلیغاتی اطلاق می شود که طرح گرافیکی همراه یا تصاویر و متن دارد. در واقع بنر یک پرچم است که یک پیغام، لگو، سمبل را به مخاطبان خود منتقل می کند.

هر چند تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد، ولی تجربه نشان می‌دهد که استفاده هوشمندانه از بنر

بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کامل‌تری از تبلیغات بنر (Banner Advertising) نیاز دارند تا بتوانند به‌ خوبی از آن استفاده کنند. براساس آمار سازمان بین‌المللی تبلیغات(IAB) ،‌ در سال ۲۰۰۰ میلادی، تبلیغات از طریق بنر ۴۷ درصد کل تبلیغات آنلاین را تشکیل داده است. به‌ ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال ۲/۸ میلیارد دلار بوده، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می‌بریم.

 

تاریخچه بنرخام

چاپ بنر یک پیشینه قرون وسطایی دارد و در جنگ‌های مختلف از آن به عنوان بیرق استفاده می‌کردند و همچنین در کلیساها هم از آن برای نشان دادن چهره قدیسانی مثل حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم و یا قدیسه‌هایی که کلیسا به نام آنها وقف شده بود استفاده می‌شد.در واقع در زمان قدیم استفاده از بنر مانند استعمال آن در زمان حال نبود و بیشتر برای نمود ابهت و قدرت از آن استفاده می‌کرده‌اند یا شناسایی مکان یا محلی برای جمعیت عظیمی که جز بنر هم راهی برای آن نبود. اما امروز بیشتر کاربرد بنر در مسابقات بزرگ ورزشی و تبلغات است. کمتر امکان دارد که در کوچه و خیابانی از بنر استفاده نشده باشد که آن هم به دلیل امکان وسیع و قابلیت‌های بالای استفاده از بنر است. در ادامه موارد استفاده از بنر در زمان قدیم را می‌بینید.

 

انواع بنرخام

پشت شیشه مغازه‌ها، بالای آسمان خراش‌ها، بر روی بالن‌ها و هواپیماها و محل‌هایی از این قبیل از بنر استفاده می‌شود. از انواع و اقسام دیگر بنر می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

بنر وینیل شبکه‌ای: برای آب و هواهای مرطوب و باد و بارانی، مثل شمال ایران مناسب است، چرا که به صورت شبکه شبکه طراحی شده است و هم باد را از بنر رد می‌کند و آسیبی به بنر نمی‌رساند.

لمپوست بنر: لمپوست بنر، گونه‌ای جدید از سازه‌های تبلیغاتی است که به دلیل مقاومت و انعطاف‌پذیری بسیار عالی‌اش در مقابل تنش‌های ناشی از وزش باد و باران، می‌توان از آن در بسیاری از محیط‌های بیرونی بهره جست. طراحی این سازه به گونه‌ای است که می‌تواند از پاره شدن بنر در بادهای شدید جلوگیری نماید. این سازه ضمن افزایش توجه مخاطبان، باعث زیبایی و جذابیت بصری نمای شهری هم می‌شود. فنرهای به کار رفته در راکت‌های نگه‌دارنده این سازه، این امکان را فراهم می‌سازد که در هنگام وزیدن باد، بنر در مقابل تنش ناشی از آن انعطاف‌پذیر باشد و نیروی اعمال شده به بنر از طریق فنر به فک متحرک منتقل شود و در نتیجه بنر تبلیغاتی از آسیب مصون بماند. با توقف وزش باد، فک متحرک به حالت اولیه باز می‌گردد.

ویژگی‌های بنرخام

بنر دو نوع چینی و کره‌ای دارد و هر دو نوع آن گراماژی بین ۸ انس تا ۱۳ انس دارد. تفاوت بنر چینی با بنر کره‌ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است. بنر کره‌ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است. همچنین بنرهایی که ما از برای استفاده معمولی می‌باشد معمولا ۱۰ انس چاپ می‌شوند ولی اگر بنر برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده شود(که قرار است نور از جلو برداشته باشند) توصیه می‌شود از بنر ۱۳ انس استفاده شود.

نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد به این معنی که اگر شما برای چاپ خود از بنر کره‌ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ می‌کنید دارای کیفیت پایینی باشد،کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.

 

کاربرد در اماکن مذهبی

در قرون وسطا و در اروپا، بنر در میان مسیحیان و بیشتر در میان دسته‌های مذهبی استفاده می‌شده است، اما در سال‌های اخیر آنها را بیشتر به دیوارها و ستون‌های کلیسا آویزان می‌کنند.

کاربرد در اتحادیه‌های صنفی

اولین بار در سال ۱۸۴۰ اتحادیه کارگری بریتانیا در مراسم اول می(روز کارگر) از بنر استفاده می‌کند که تعداد اعضای اتحادیه‌شان به صدها نفر می‌رسید. تصاویر مختلفی که این اتحادیه از آنها در این بنرها استفاده می‌کرد، نمود خواسته‌هایشان بود. از جمله تصویر سرزمینی که کودکان و کهنسال‌ها در رفاه و خانه‌های زیبا زندگی می‌کنند،یا کارگران در آسایش و رفاه هستند. کارگران در آن سال‌ها تلاش می‌کردند تا با استفاده از بنر خواسته‌ها و نیازهایشان را مطرح کنند. از آن سال به بعد، در خیلی از مراسم‌های کارگری که در سراسر جهان برپا می‌شد، از بنر به عنوان ابزار اصلی استفاده شد که رنگ قالب همه آنها قرمز بود. مثلا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در استرالیا در مراسمی سالانه با نام هشت ساعت کار کارگران از بنر استفاده کردند و فقط در سیدنی ۷۰ اتحادیه صنفی با بنرهای مخصوص در این مراسم حضور داشتند.

کاربرد در کسب و کار

بنر در خیلی از کسب و کارها باری بازاریابی استفاده می‌شود. مثلا خیلی از شهرهای بریتانیا شهرداری شهر برای تزئین و جذب گردشگر از بنر در میدان اصلی شهر استفاده می‌کند.

بنر را می‌توان در خیلی از فرمت‌ها و رنگ‌ها چاپ کرد. حتی‌ می‌توان بر اساس موقعیتی که قرار است آویزان یا نصب شود آن را به شکل‌های مختلف درست کرد. مثلا پشت و رو که از هر دو طرف دید داشته باشد.یکی از نکات منفی بنرها،رنگ آنهاست و این که در برابر خورشید،این رنگ به تدریج از بین میرود. اما بنرهایی که روکش UVدارند تا چندین سال رنگ خود را حفظ می‌کنند.

خیلی‌ها بین بنر و پوستر و حتی فلکس تفاوتی قائل نیستند و همه آنها را یکی‌ می‌دانند در حالیکه شاید از نظر ظاهری شباهت‌هایی بین این ابزارهای باشد ولی این شباهت صد درصد نیست. پس بهتر است کمی راجع به تفاوت‌های بنر با سایر وسایل ارتباط جمعی و تشریح ویژگی‌های آن، توضیحاتی ارائه کنیم.

تفاوت‌های بنرخام و پوستر

بنر در واقع پارچه‌هایی شبیه پرچم است که در خیابان‌ها یا مکان‌های عمومی آویزان می‌شود ولی معمولا برای پوستر از کاغذ استفاده می‌کننده و آن را به یک سطح فلزی، سنگی یا چوبی می‌چسبانند.

بنر با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال ابتدایی به وجود می‌آید. اما برای چاپ پوستر از چندین کاغذ و معمولا از کاغذهای رول استفاده می‌کنند.

-معمولا بنر عریض‌تر از پوستر است، ولی پوستر طویل‌تر از بنر است.

دو گوشه بنر متصل است و دو گوشه دیگر آن آزاد است، در حالی که چهار گوشه پوستر متصل می‌شود.


تفاوت‌های بنرخام و فلکسی

فلکسی، فلکس یا به عبارت صحیح تر ” فلکسی فیس ” متریالی است که برای تابلوهای سر در مغازه ها ، فروشگاهها ، تابلوهای عابر پیاده ، برخی از بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند استفاده میشود. فلکسی یا فلکس دو نوع چینی و کُره ای دارد، نوع چینی آن معمولا ۱۸ اُنس و نوع کُره ای آن ۲۰ اُنس میباشد ، متریال فلکسی به جنسی اطلاق میشود که نور را از خود عبور میدهد در حالی که بنر این قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده میشود، بنر نیز مثل فلکسی دو نوع چینی و کُره ای دارد و هر دو نوع آن گراماژی بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند، تفاوت بنر چینی با بنر کُره ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است ، بنر کُره ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است ، بنرهایی که برای استفاده معمولی میباشد معمولا ده اُنس چاپ میشوند ولی اگر بنر را برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده میکنید که قرار است نور از جلو داشته باشند ، توصیه میشود از بنر سیزده اُنس استفاده کنید ، البته میتوانید در این مورد با تابلو ساز خود مشورت کنید. نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد ، به این معنی که اگر شما برای چاپ خود از بنر کُره ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ میکنید دارای کیفیت پایین چاپ باشد ، کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ میشود ، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است ، چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن میشود کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو خواهد شد.

استفاده از پوستر، بنر یا فلکس، مساله کدام است؟

پوستر و بنر را می‌توان هرجایی که افراد گرد هم جمع می‌شوند و در محل‌هایی که عبور و مرور مردم زیاد است،مثلا درخیابان،مکان‌های ورزشی و آموزشگاه‌ها نصب کرد.به همین دلیل تبلیغات‌چی ها از آنها برای بالابردن موفقیت‌شان استفاده می‌کنند و در واقع از پرمصرف‌ترین و پربازده‌ترین ابزار تبلیغات محسوب می‌شود. فلکس معمولا برای معرفی مکان یا محلی که نیاز به معرفی دارد استفاده می‌شود مثل سر در فروشگاه‌ها.

 

پوستر و بنر از نظر عملکرد و هدف هیچ تفاوتی با هم ندارند.در یک نگاه کلی شاید تفاوت آنها تنها در فواید و مضرات‌شان باشد.پوستر روی کاغذ چاپ می‌شود و در نتیجه گران‌تر است. پوسترها به جز در موارد خاص(کاغذهای بادوام و خاص) بادوام و مقاوم نیستند، در حالی که بنر از نظر مورد استفاده قرار گرفتن در محیط‌های باز و وسیع،بادوام‌تر و ارزان‌تر است. همچنین می‌توان بنر را در سایزهای بزرگ هم چاپ کرد.

 

بنابراین در مواردی که نیازی به دوام و ماندگاری تبلیغات‌تان ندارید،پوستر گزینه بهتری است. ولی وقتی شما با مخاطبان وسیع‌تری روبه‌رو هستید، مثلا در کنسرت‌ها، بنر گزینه بهتری است. در نتیجه اصلا لازم نیست بین پوستر و بنر یکی را انتخاب کنید. در واقع می‌توانید از هر دوی آنها استفاده کنید. در محیط‌های باز از بنر و در محیط‌های کوچک و بسته از پوستر استفاده کنید، زیرا بهترین بازده را خواهد داشت.

 

پر کاربردترین محصول چاپ فضای باز ، بنر می باشد که بنر خام با کیفیت می تواند سبب چاپ مطلوبتر در چاپخانه ها باشد.

چاپخانه داران معمولا از  دو شاخص تراکم و وزن را بعنوان معیارهای اصلی در هنگام خرید استفاده می کنند ،  که در ادامه به توضیح آن می پردازیم .

 

یکی از معیارهای اصلی تراکم می باشد که منظور از تراکم به تعداد تار و پود ها (بافت) که در یک متر می باشد ، گفته می شود که تراکم بالاتر سبب استحکام بیشتر می گردد .

معیار اصلی دیگر وزن (بر حسب اونس) می باشد . اونس نیز یک واحد وزنی است که برای بنر بکار برده می شود و منظور از آن مقدار وزنی است که یک متر مربع داراست . هر انس تقریبا برابر 34 گرم است . البته مقدار اونس در کیفیت چاپ بنر بی تاثیر است .

بنر خام AMD در وزن های (اونس) مختلف با تراکم های متفاوت به مشتریان عرضه می شود .

تکنولوژی لمینت گرم در تولید بنر خام AMD بکار رفته است که باعث کیفیت بالاتر بنرAMD نسبت بنر هایی با تکنولوژی تولید لمینت سرد می شود .

بنر خام AMD دارای لایه گلاسه می باشد که بدین سبب درخشندگی خود را بعد از چاپ از دست نمی دهد . استفاده از مواد اولیه مرغوب باعث ماندگاری طولانی و چاپ پذیری آسان بنر می گردد.

 

ویژگی های محصول :

چاپ درخشان و جذاب به دلیل لایه گلاسه روی مدیا

ماندگاری طولانی بدلیل مرغوب بودن مواد اولیه

چاپ پذیری آسان و راحت توسط انواع دستگاه لارج فرمت

دارای گرماژ واقعی

درج متراژ پشت رول

 

مشخصات فنی :

بنر 8  اونس

280 گرم در هر متر مربع

بافت 200 در 300

در عر ضهای 90 تا 320 سانتی متر

بنر8 اونسAMD در عر ضهای 90 ، 100 ، 150 ، 200 ، 220 ، 250 ،265، 280 ، 300 و 320 به بازار عرضه می شود .

بنر 10 اونس

340 گرم در هر متر مربع

بافت 300 در 500

در عر ضهای 90 تا 320 سانتی متر

بنر10 اونسAMD در عر ضهای 90 ، 100 ، 120 ، 135، 150 ، 165 ، 180 ، 200 ، 220 ، 250 ، 265 ، 280 ، 300 و 320 به بازار عرضه می شود .

 

بنر خام یکی از پر مصرف ترین جنس در بین چاپخانه بنر می باشد که بنر خام می تواند یکی از عوامل ارائه کیفیت در چاپخانه بنر باشد بنر خام گلدن جت در انواع 8 -9 – 10 انس عرضه می گردد در تراکم های 300در 500 و 500 در 500 – 200 در 300 بنر خام ارائه شده توسط گلدن جت بنر هام مرغوب با ضمانت برگشت می باشد صاف و براق بودن اندازه واقعی باعث استقبال شده است

 

مشخصات فنی بنر خام:

منظور از تراکم 300 در 500 به تعداد تار و پودها در یکمتر گفته می شود که هر چقدر این عدد بالاتر رو موجب استحکام بنر می شود انس به مقدار اندازه به گرم یک متر در یک متر گفته می شود که یک بنر 10 انس معادل 350 گرم می باشدپ

لمینت سرد و گرم در کیفیت بنر ارائه شده تاثیر بسزایی دارد رنگ بنر هم می تواند در کیفیت تاثیر گذار باشد بنر خام سفید معمولا مورد استفاده مشتریان قرار می گیرد البته مقدار انس در کیفیت تاثیر ندارد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + پانزده =